Необхідно підкреслити ту велику роль, яку
в навчанні та вихованні в цілому і в трудовому вихованні водночас грає
особистий приклад майстра виробничого навчання.
Особистий приклад майстра – неодмінна
умова та ефективний засіб трудового виховання учнів. Особистий приклад майстра
повинен проявлятися передусім у всіх тих якостях, які він намагається
сформувати в своїх учнях в процесі виробничого навчання: в працелюбності, добросовісності,
організаційності, культурі праці, в безумовному притримуванні норм і правил, в
творчому відношенні до навчально-виховної діяльності.
Майстер, який користується в учнів авторитетом, являється для них прикладом у всьому, на нього вони прирівнюються, по ньому вимірюють всі свої проявлення; його слова, судження являються для них міркою, критерієм оцінки добра і зла, справедливості і підлості, любові і ненависті. З одної сторони, це полегшує навчально-виховну діяльність майстра, так як спрацьовує принцип «роби так як я»; з другої сторони, таке виключно важливе педагогічне значення фігури майстра накладає на нього велику відповідальність, потребують глибокої принципової педагогічної оцінки кожного наступного кроку.
Особистий
приклад
майстра є ефективним засобом виховання, він повинен на
всі свої дії як майстер професії дивитись крізь призму виховання. Особистий приклад – надійна гарантія непорушної органічної єдності
навчання і виховання, він ні на хвилину не дозволяє майстру виробничого
навчання забути, що кожний його крок, кожна
його дія – це
виховання, і потрібно постійно гарно подумати і зважити, який вплив вони
зроблять на вихованців.
Немає коментарів:
Дописати коментар