51% українців позитивно ставляться до профосвіти, а 66% учнів задоволені навчанням
Більшість українців вважають, що мати
професійну освіту престижно і наразі країні не вистачає кваліфікованих
робітників. Водночас 66% учнів профтехів зазначають, що їм подобається
навчання. Про це розповів заступник Міністра освіти і науки Петро
Коржевський під час презентації результатів двох загальнонаціональних
досліджень профосвіти сьогодні, 18 червня 2020 року, в Києві.
“У системі профосвіти тривалий час не було досліджень
всеукраїнського рівня, які б у цифрах показали реальний стан речей та
потреби. Ми постійно працюємо з освітніми управлінцями та чуємо їхню
думку, але важливо розуміти позицію учнів і людей, що працюють поза
системою освіти. Результати будуть корисними під час планування
подальших кроків реформи, яку МОН наразі впроваджує разом із партнерами
та програмою “EU4Skills”. Це також допоможе відстоювати інтереси
профтехів”, — зазначив Петро Коржевський.
Перше дослідження, яке презентував заступник Міністра,
стосується ставлення українців до профосвіти, їхньої обізнаності про
реформу.
Воно показало, що 56% респондентів вважають
профосвіту престижною чи скоріше престижною, тоді як 40% — не престижною
або скоріше не престижною. Важливо, що позитивне сприйняття профтехів
прослідковується у старшій віковій групі, тоді як молодь вважає таку
освіту менш престижною.
Серед інших результатів дослідження:
- мешканці Півночі (56%) та Центру (55%) більш позитивно сприймають профосвіту порівнюючи з українцями з Києва (38%) та східних регіонів (43%);
- третина опитаних (33%) вважає, що в країні достатньо кваліфікованих робітників, тоді як більшість (65%) не погоджується з цим твердженням;
- 37% молоді віком 16-19 років вважає, що професійна освіта дає такі ж шанси на успішну самореалізацію, як і вища (29%);
- 20% респондентів зазначили, що робітнича професія дозволяє гідно заробляти, — стільки ж не погодилися з цією думкою;
- після випуску з профтеху робітник має постійно вдосконалювати свої знання та навички (78%).
“Ще одна проблема, яку показало дослідження — низька
обізнаність про реформу профосвіти та зміни, які вже відбулися. Лише 15%
респондентів чули про реформу впродовж останніх трьох місяців. З них
менш як 5% є потенційними вступниками до профтехів. Тому цього року ми
підсилили інформаційну кампанію щодо вступу, створюємо більше матеріалів
про зміни та переваги такої освіти, а також залучаємо нових
амбасадорів”, — розповів Петро Коржевський.
Онлайн-дослідження серед учнів закладів профосвіти, яке провело МОН у червні 2020 року, мало виявити задоволеність учнів якістю та умовами навчання.
Майже всі опитані зазначили, що їм подобається/скоріше подобається навчатися у профтеху (87%) А матеріал, який там викладають, на їхню думку, є сучасним (70%, так/скоріше так).
Учасники, зокрема, вказують, що практика на виробництві чи у
закладі є важливим елементом, що допомагає краще зрозуміти особливість
професії (72%) та робить навчання динамічним. Водночас до переліку
речей, які могли б покращити якість навчання або зробити його більш
комфортним, увійшли інфраструктурні об'єкти: обладнання в майстернях,
ремонти в закладах, спорткомплексах і гуртожитках, навчальні матеріали —
книжки, буклети, постери тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар