______

понеділок, 22 червня 2020 р.

МОН публікує результати масштабних досліджень

51% українців позитивно ставляться до профосвіти, а 66% учнів задоволені навчанням

Більшість українців вважають, що мати професійну освіту престижно і наразі країні не вистачає кваліфікованих робітників. Водночас 66% учнів профтехів зазначають, що їм подобається навчання. Про це розповів заступник Міністра освіти і науки Петро Коржевський під час презентації результатів двох загальнонаціональних досліджень профосвіти сьогодні, 18 червня 2020 року, в Києві. 
“У системі профосвіти тривалий час не було досліджень всеукраїнського рівня, які б у цифрах показали реальний стан речей та потреби. Ми постійно працюємо з освітніми управлінцями та чуємо їхню думку, але важливо розуміти позицію учнів і людей, що працюють поза системою освіти. Результати будуть корисними під час планування подальших кроків реформи, яку МОН наразі впроваджує разом із партнерами та програмою “EU4Skills”. Це  також допоможе відстоювати інтереси профтехів”, — зазначив Петро Коржевський.
Перше дослідження, яке презентував заступник Міністра, стосується ставлення українців до профосвіти, їхньої обізнаності про реформу. 
Воно показало, що 56% респондентів вважають профосвіту престижною чи скоріше престижною, тоді як 40% — не престижною або скоріше не престижною. Важливо, що позитивне сприйняття профтехів прослідковується у старшій віковій групі, тоді як молодь вважає таку освіту менш престижною. 
Серед інших результатів дослідження:
  • мешканці Півночі (56%) та Центру (55%) більш позитивно сприймають профосвіту порівнюючи з українцями з Києва (38%) та східних регіонів (43%);
  • третина опитаних (33%) вважає, що в країні достатньо кваліфікованих робітників, тоді як більшість (65%) не погоджується з цим твердженням;
  • 37% молоді віком 16-19 років вважає, що професійна освіта дає такі ж шанси на успішну самореалізацію, як і вища (29%);
  • 20% респондентів зазначили, що робітнича професія дозволяє гідно заробляти, — стільки ж не погодилися з цією думкою;
  • після випуску з профтеху робітник має постійно вдосконалювати свої знання та навички (78%).
“Ще одна проблема, яку показало дослідження — низька обізнаність про реформу профосвіти та зміни, які вже відбулися. Лише 15% респондентів чули про реформу впродовж останніх трьох місяців. З них менш як 5% є потенційними вступниками до профтехів. Тому цього року ми підсилили інформаційну кампанію щодо вступу, створюємо більше матеріалів про зміни та переваги такої освіти, а також залучаємо нових амбасадорів”, — розповів Петро Коржевський.
Онлайн-дослідження серед учнів закладів профосвіти, яке провело МОН у червні 2020 року, мало виявити задоволеність учнів якістю та умовами навчання.
Майже всі опитані зазначили, що їм подобається/скоріше подобається навчатися у профтеху (87%) А матеріал, який там викладають, на їхню думку, є сучасним (70%, так/скоріше так). 
Учасники, зокрема, вказують, що практика на виробництві чи у закладі є важливим елементом, що допомагає краще зрозуміти особливість професії (72%) та робить навчання динамічним. Водночас до переліку речей, які могли б покращити якість навчання або зробити його більш комфортним, увійшли інфраструктурні об'єкти: обладнання в майстернях, ремонти в закладах, спорткомплексах і гуртожитках, навчальні матеріали — книжки, буклети, постери тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар