______

пʼятницю, 17 червня 2016 р.

ПРИКЛАД МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ У ВИХОВАННІ



Необхідно підкреслити ту велику роль, яку в навчанні та вихованні в цілому і в трудовому вихованні водночас грає особистий приклад майстра виробничого навчання.
Особистий приклад майстра – неодмінна умова та ефективний засіб трудового виховання учнів. Особистий приклад майстра повинен проявлятися передусім у всіх тих якостях, які він намагається сформувати в своїх учнях в процесі виробничого навчання: в працелюбності, добросовісності, організаційності, культурі праці, в безумовному притримуванні норм і правил, в творчому відношенні до навчально-виховної діяльності.

Майстер, який користується в учнів авторитетом, являється для них прикладом у всьому, на нього вони прирівнюються, по ньому вимірюють всі свої проявлення; його слова, судження являються для них міркою, критерієм оцінки добра і зла, справедливості і підлості, любові і ненависті. З одної сторони, це полегшує навчально-виховну діяльність майстра, так як спрацьовує принцип «роби так як я»; з другої сторони, таке виключно важливе педагогічне значення фігури майстра накладає на нього велику відповідальність, потребують глибокої принципової педагогічної оцінки кожного наступного кроку.
Особистий приклад майстра є ефективним засобом виховання, він повинен на всі свої дії як майстер професії дивитись крізь призму виховання. Особистий приклад – надійна гарантія непорушної органічної єдності навчання і виховання, він ні на хвилину не дозволяє майстру виробничого навчання забути, що кожний його крок, кожна його дія – це виховання, і потрібно постійно гарно подумати і зважити, який вплив вони зроблять на вихованців.

Немає коментарів:

Дописати коментар