______

пʼятниця, 8 січня 2016 р.

Учні після канікул: як швидко налаштувати їх на роботу?

«Таню, хочеш вже до школи?»,– жартівливо питає бабуся. «Не хочу!»,– вередливо відповідає  дівча. І потай бажає, аби канікули ніколи не закінчувалось, і можна було цілими днями гуляти, бігати, читати улюблені книжки, сидіти за комп'ютером і забути про ті жахливі задачки з математики…
Новий рік, Різдво та й взагалі зимові канікули так швидко промайнули – їх ніби й не було,  у дітей в головах – спогади про відпочинок, нових друзів і жодного бажання починати таке нудне навчання. 


Багато вчителів мали нагоду помітити таку тенденцію: учні починають навчатися з другого семестру. Перший семестр – вони все ще обмінюються враженнями про літо, перебувають у розслабленому і замріяному стані. У другому семестрі вони вже більш налаштовані на навчання, але все ж перебувають у "замріяному" стані. Як вивести їх із цього стану і налаштувати на роботу, аби вони набували нових знань і не забували старі – вічне питання, яке задають собі вчителі, майстри готуючись до нового періоду навчання і намагаючись зробити все можливе, аби поєднати відпочинок та навчання і полегшити учням перехід  до активного робочого процесу.
Викладачам, майстрам варто взяти до уваги, що завантажувати учнів занадто складним матеріалом з першого навчального дня та задавати їм безліч домашніх завдань – не найкращий варіант для того, аби спонукати їх до продуктивного навчання. Навпаки, така перспектива викличе у дитини негативні емоції щодо училища і наставника. Педагоги мають розпочати навчальну програму з повторення старого матеріалу, яке можна провести у вигляді гри – поділити клас на 3 команди по рядах парт, кожна команда матиме змогу вигадати собі назву та протягом гри відповідати на запитання вчителя по пройденому матеріалу. Переможе ряд, учасники якого зможуть відповісти на найбільшу кількість запитань. Переможців чекатиме приз у вигляді гарних оцінок.
Кожному майстру перед початком навчання варто сказати учням  вступне слово та пояснити їм, що він розуміє, як шкода, що канікули минули, але варто згадати про навчання, аби не втрачати нові знання і не забувати старі. Цей монолог майстра викличе довіру в учнів, вони спробують приступити до навчання.
Навчальний матеріал варто подавати поступово: від простішого до більш складного, аби не перенапружувати розумову діяльність учнів після відпочинку і дати їм трохи часу на адаптацію.
Якщо ж після канікул учень, який у минулому році був відмінником і прикладом для наслідування, раптом скотився до двієчника і став розбишакою, то не варто одразу сварити його і викликати батьків. Слід розібратися у ситуації, знайти причину зміни його поведінки, надати йому слушну пораду та допомогти. Якщо ситуація виявиться серйозною, звернутися до батьків і попросити їх виявити причину зміни психологічного стану їхньої дитини.
Відпочинок відпочинком, а навчання не стане чекати, зимові дні календаря будуть змінювати один одного, а там і кваліфікаційні іспити, контрольні роботи, виробнича практика не за горами. Майстри мають робити все можливе, аби учень якомога швидше адаптувався до навчання після канікул та налаштувався на продуктивну робочу атмосферу.
Батьки ж у свою чергу мають контролювати процес ознайомлення дітей з новим матеріалом, а також періодично перевіряти пройдений дитиною матеріал, аби він не загубився у вирі шалених пригод і вражень від канікул…

Немає коментарів:

Дописати коментар