______

вівторок, 19 січня 2016 р.

Інноваційні виробничі технології



Іннова́ція — нововведення в галузі техніки, технології, організації праці або управління, засноване на використанні досягнень науки і передового досвіду; кінцевий результат інноваційної діяльності.
Інновація —
 1) вкладення коштів в економіку, що забезпечує зміну техніки та технології;
 2) нова техніка, технологія, що є результатом досягнень науково-технічного прогресу.
 Істотним чинником інновації є розвиток винахідництва, раціоналізації, поява великих відкриттів.
Поняття «технологія» трактується у практиці спілкування людей неоднозначно. Технологія (від грец. Techne - мистецтво, майстерність, вміння плюс ... логія) - сукупність прийомів і способів обробки та переробки різних середовищ.
Технологія - опис виробничих процесів, інструкцій щодо виконання, технологічні правила (регламенти), карти, графіки. На думку одних дослідників, технологія - це діяльність, в результаті якої досягається поставлена мета і змінюється об'єкт діяльності. На думку інших, - це спосіб реалізації складного процесу шляхом розчленування його на елементи, що об'єднуються в систему взаємопов'язаних процедур і операцій, що виконуються однозначно; сукупність знань про способи і засоби організації соціальних процесів або самі дії, що дозволяють досягти поставлені цілі.
Кожна технологія розвивається не на «голому» місці, а в умовах накопиченого попереднього досвіду людей, який вона акумулює в собі різними способами як життєво важливу для суспільства інформацію.
Важливо поєднувати традиційні і нетрадиційні форми проведення уроків. Діяльність майстра повинна бути спрямована на те, щоб зацікавити учнів у глибокому пізнанні навчального предмету, реалізації їхніх інтересів і здібностей, повної адаптації на ринку праці. Урок-це більш або менш закінчений відрізок або «клітинка» педагогічного процесу. У ньому, як сонце у краплині води, відображаються всі його сторони. Якщо не вся, то значна частина педагогіки концентрується на уроці. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено  реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.
На уроках виробничого навчання ми впроваджуємо активні(методи, які спонукають до активної розумової праці) і оптимальні (творча самореалізація)форми і методи для подальшого поліпшення навчально-виховного процесу. Щоб ще більше зацікавити учнів в оволодінні своєю професійною майстерності, стараємось створювати на уроках проблемно-пізнавальні ситуації, які учні розв’язують вивчаючи новий матеріал, пізнають нове і на основі нього роблять власні висновки.
В професійно-практичній підготовці ми намагаємось впроваджувати інтерактивні форми навчання, тому вважаємо найважливішою особливістю діяльності майстрів є систематична орієнтація на особистість учня, повага до нього, турбота про розвиток всіх його сил та можливостей. У спілкуванні з учнями важливі щирість та довіра. Спілкування може бути і діловим, скажімо, на уроці, однак воно не може бути сухим, байдужим зі сторони майстра в/н.
Практика свідчить, що найкращим у спілкуванні є діалог, коли обмін думки, йде «на рівних». Досягнути цього не легко, важливо бажати цього, відпрацьовувати уміння проникнути в душевний стан учнів, зрозуміти стимули їхньої поведінки.
Якоюсь мірою стримуючи творчість, традиції все ж дають дорогу новому, змінюються під натиском вимог життя. Сьогодні нетрадиційні або нестандартні уроки — це нові ефективні прийоми в організації уроку, навчально-виховного процесу
На уроках в/н ми  також впроваджуємо нетрадиційні форми навчання, а саме урок-екскурсія. І саме на таких уроках учні більш детально знайомляться з новими виробничими технологіями, з досягненнями науки і техніки.
Урок-екскурсія може бути комбінованим, вступним, узагальнюючим.
Мета екскурсії, організованої у процесі вивчення теми, – сприяти частковій перевірці рівня засвоєння знань по темі, накопичення фактичного матеріалу для її подальшого вивчення.
Екскурсія може проводитися після опрацювання  відповідної теми. Її мета –  закріпити здобуті на уроці знання, удосконалити уміння і навички, узагальнити вивчений матеріал, підвести підсумок.
Такі уроки дозволяють майстрам встановити більш дієвий та безпосередній зв’язок навчання з життям, учити використовувати набуті знання на практиці.
Для того, щоб екскурсія досягла успіху, вона повинна бути ретельно підготовлена і методично правильно спланована та проведена.
В екскурсії можна виділити 5 етапи:
1)     підготовка до екскурсії;
2)     її проведення на місці;
3)     підведення підсумків екскурсії;
4)     її оформлення;
5)     використання зібраного під час екскурсії матеріалу на наступних уроках.
Під час підготовки до екскурсії майстер чітко визначає її мету (навчальну, розвивальну, виховну), об’єм і зміст матеріалу, який потрібно опрацювати, знайомиться з місцем її проведення. У процесі знайомства з підприємством слід визначити маршрут, місця зупинок, об’єкти для спостережень та практичної роботи. Слід звернути увагу і на те з якого місця і на якій відстані краще розглядати  визначений об’єкт.
Підсумки екскурсій можна оформити у вигляді творчих звітів, альбомів, зошитів спостережень та досліджень, колекцій, малюнків, творів, оповідань тощо.
До проведення екскурсій ставляться такі вимоги:
1)                чітко визначити навчальну, виховну і розвиваючу мету;
2)                при виборі місця проведення екскурсії врахувати  значимість об’єктів, з якими будуть знайомитися учні;
3)                психологічно налаштувати учнів до навчальної, дослідницької діяльності ;
4)                продумати групові та індивідуальні завдання, що включатимуть елементи спостережень, досліджень та практичної роботи;
5)                проводити дидактичні ігри(ігрові моменти);
6)                використовувати можливості знайомства учнів з працівниками-передовиками  ;
7)                звертати уваги на проблеми екології та шукати шляхи вирішення природоохоронних проблем;
8)                зібрати екскурсійний матеріал; зробити схеми, ескізи; сфотографувати об’єкти; оформити звіт у вигляді творчих письмових робіт,  тощо.
Уроки – екскурсії ми проводимо на ХАЕС, Мартинківській гідростанції, Хмельницькобленегро,  Ремонт двигунів та інших підприємствах міста та області.
Кожен майстер повинен знати сильні і слабкі сторони своєї діяльності, бачити конкретні перспективи розвитку і вдосконалення.
Професія «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування » життєво необхідна, складна і небезпечна у своїй сутності для людей  в цілому.
Використання інноваційних виробничих технологій сприяє стимулюванню, активізації творчої діяльності, розвитку ініціативи, підвищенню майстерності майстрів виробничого навчання. Змінюється морально-психологічний клімат, сам характер відносин між організаторами навчання та тими, хто навчається. Здатність перебудувати характер діяльності і самого себе в залежності від умов, а також від досягнень педагогічної науки і передового досвіду.
Розглядаючи інноваційні виробничі технології, треба пам’ятати, що будь-яка технологія буде мертвою, якщо реальні люди, котрі її втілюють, розглядають її як цілісну систему в єдності і компонентів, і взаємозв’язків. Розроблена й описана   технологія – це одне, а реалізація її – зовсім інше, адже урок несе відбиток особистості конкретного майстра в/н. Завдання майстра – створити умови для активності, ініціативності учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар